Elektrische fiets: definitief geen suf imago meer
Ze gaan als zoete broodjes over de toonbank. In heel 2018 zijn er een duizelingwekkende 400 duizend elektrische fietsen verkocht. Dat laat meteen zien dat de elektrische fiets daarmee ook definitief zijn suffe imago heeft afgeschud. De tijd dat enkel senioren deze fietsen bestegen ligt ver achter ons. De fiets heeft inmiddels een veel breder publiek weten te bereiken.
Wie zorgen er voor die explosieve groei?
De Fietsersbond geeft aan dat die explosieve groei met name is toe te schrijven aan twee groepen mensen. Ten eerste: jongeren die langere afstanden naar school moeten fietsen. Ten tweede, een grote groep werkenden ruilt hun auto, het openbaar vervoer of de gewone fiets in voor een E-bike voor het woon-werkverkeer.
Woon-werkverkeer is een feestje
Het is niet heel gek dat ook deze jongere Nederlanders langzaam verleid worden door de elektrische fiets, de fietsen zien er ook steeds hipper uit. Met een hippe transportfiets zoals de Forza Viela wil je zeker wel gezien worden. Voor dit robuuste, retro ontwerp weet je niet hoe snel je ‘s ochtends uit je bed moet springen. We beloven je: woon-werkverkeer wordt een feestje met deze elektrische damesfiets.
Niet voor senioren: elektrisch mountainbiken
Als je nog een slagje hipper wil en écht hoofden wil omdraaien, dan moet je voor de Forza Monza gaan. Deze elektrische fat bike maakt zijn naam waar. Hij is namelijk echt heel vet. Uitstekend te gebruiken voor ruig terrein, mountainbiken in het bos of crossen op het strand. Of je kan natuurlijk gewoon rustig rondrijden door de stad en daar lekker de show stelen met je gifgroene monster (ja, hij is ook nog eens groen!).
Dus, heb jij er al één?
Ben je al overtuigd? Wil jij ook zo’n toffe e-bike? Vraag een brochure aan en kies je model. Plan vervolgens een proefrit en we brengen de fiets zelfs naar je toe om te testen.
Meer lezen?